ciśnienie w oponach.....

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arturos
    Drive
    • 2007
    • 75

    ciśnienie w oponach.....

    Witam wszystkich!
    Kilka dni temu podczas awaryjnego hamowania padło mi serwo.Kupiłem zamiennik i po wymianie spowalniacze z powrotem stały się hamulcami ale w momencie naciskania na pedał wydobywa się spod niego syczenie-co to może być?Gdyby ten zamiennik był uszkodzony i z niego uciekało ciśnienie to hamulce nie były by takie mocne-mam wrażenie,że syk wydobywa się między trzpieniem serwa a uszczelką harmonijkową na nim-powierze jakby uchodziło tylko przy dociskaniu-tzn wcisnę do połowy i przytrzymam-syczy wraz z opadaniem pedału i cichnie-gdy dociskam do końca pedał-jakby uchodziło powietrze do końca-jest na to jakiś sposób?może to kwestia tego,że w tej gumie-harmonijce niema otworów takich jak widziałem na uszczelce innego serwa-w takim razie czy gdybym je dorobił to syczenie by znikneło?
    Drugi problem jest taki,że pedał nie odbija mi do końca i jeśli go nie podważę to palą się stopy i spadają obroty-włącznik świateł jest ok-poprostu pedał za słabo do niego dociska-czy wymiana sprężyny na mocniejszą rozwiąże problem?Czy obecna mogła się rozciągnąć po takim awaryjnym hamowaniu czy większe jest prawdopodobieństwo,że trzpień zamiennika jest krótszy?Miał ktoś podobne problemy?
  • W1Michał
    Rider
    • 2006
    • 351

    #2
    ciśnienie w oponach.....

    niedługo nedeejdzie pora zmiany opon i mam pytanie - za każdym razem wulkanizator radzi mi nie pompować kół tak jak w instrukcji tylko o 0,2 mniej czyli np zamiast 2,2 -> 2,0, twierdzi że auto bedzie bardziej komfortowe na polskich dziurach i ogólnie lepiej napompować mniej... czy coś jest w tej teorii czy pompować tak jak zaleca producent ?
    http://www.elcal.pl/

    Komentarz

    • Kejup
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 533

      #3
      Według mnie lepiej pompować tak jak podaje producent gdyż przy mniejszym ciśnieniu opona może się źle zużywać. A jeśli chodzi o polskie dziury to na nie chyba nic nie pomorze :P . Ale to wszystko tylko moje zdanie i mogę się mylić ops:
      Skoda Octavia II RS 2.0 Tdi BLACK MAGIC.
      Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów!!!

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Re: ciśnienie w oponach.....

        Zamieszczone przez W1Michał
        niedługo nedeejdzie pora zmiany opon i mam pytanie - za każdym razem wulkanizator radzi mi nie pompować kół tak jak w instrukcji tylko o 0,2 mniej czyli np zamiast 2,2 -> 2,0, twierdzi że auto bedzie bardziej komfortowe na polskich dziurach i ogólnie lepiej napompować mniej... czy coś jest w tej teorii czy pompować tak jak zaleca producent ?
        Ja pompuje swoje 205/55R16 w OII 2.2 z przodu i 2.1 z tyłu. Jeżeli wybieram się w dłuższą trasę i po dobrych drogach to dopompuj na 2.4 z przodu i 2.3 z tyłu. Zaoszczędzisz na paliwie w tedy.
        Ale dobrałbym ciśnienie do opon. Dal twardszych dałbym niższe, a to bardziej miękkich wyższe. A opona prawidłowo napompowana powinna się lekko uginać.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • SuchyX
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1170

          #5
          A co powiecie na to jak w książce pisze inne cisnienie a powiedzmy że producent gumy też zaleca inne ciśnienie ?? I co w tedy?? Ja pozostaje przy cieśnieniu podanym przez producenta bo np mi pisze w książce od OI że mam mieć i2.0/2.0 i jak takie ustawie to mam tzn widać że flak itd. i nawet czuć że auto nie jedzie tylko się ciągnie jak żółw. Teraz mam 2.4/2.3 i czuć różnice w jeździe na + oczywiście
          Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
          Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

          Komentarz

          • Jabar1975
            RS
            • 2006
            • 3331

            #6
            ciśnienie w kolach jest elementem składowym geometrii zawieszenia pojazdu i nie powinno sie go samodzielnie zmieniać ponieważ spowoduje zmianę zachowywania sie auta na drodze. Obniżenie ciśnienia z przodu spowoduje zwiększenie podsterowności w aucie przednionapędowym - (podobnie jak jego podniesienie z tylu).
            Każdy fachman od ustawiania geometrii zanim sie weźmie za robotę - sprawdza ciśnienie w kolach i doprowadza do wartości fabrycznych.

            Oczywiście jest to również metoda aby uzyskać coś czego fabryka dala nie za wiele (np. przyczepności w zakrętach) podnosząc ciśnienie z przodu i obniżając z tylu (2.8/1.9) - tyle ze spowoduje to również szybsze zużycie opon.
            nasza droga: www.wpzs.pl

            Komentarz

            • PZ13
              Ambiente
              • 2008
              • 114

              #7
              Ja mam O i Combi przód 2,1 tył 2,2 jest idealnie.... 2,0 przód to za mało a 2,3 tył za duzo, chyba że się wiezie cement.... Tak pompuję już 2 lata i jest ok. Oponuy zuzyte równomiernie..... (Producent dla silknika 1,4; 1,6 i TDi przewiduje na przodzie takie samo cisnienie, a przecież one znacznie różnią się waga moze nawet o jakieś 25 kg są też przecież z klimą i bez...)

              [ Dodano: Sob 29 Mar, 08 22:37 ]
              Ja mam O I Combi przód 2,1 tył 2,2 jest idealnie.... 2,0 przód to za mało a 2,3 tył za duzo, chyba że się wiezie cement.... Tak pompuję już 2 lata i jest ok. Oponuy zuzyte równomiernie..... (Producent dla silknika 1,4; 1,6 i TDi przewiduje na przodzie takie samo cisnienie, a przecież one znacznie różnią się waga moze nawet o jakieś 25 kg są też przecież z klimą i bez...)
              ECO POWER ;-)

              Komentarz

              • Janinho
                Rider
                S_OCP Member
                • 2008
                • 390
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez W1Michał
                a każdym razem wulkanizator radzi mi nie pompować kół tak jak w instrukcji tylko o 0,2 mniej czyli np zamiast 2,2 -> 2,0,

                ja pompuje zawsze 0,2 więcej niż jest podane co kraj to obyczaj
                >>>Moja Octavka<<<

                Komentarz

                • Jabar1975
                  RS
                  • 2006
                  • 3331

                  #9
                  Zamieszczone przez PZ13
                  Producent dla silknika 1,4; 1,6 i TDi przewiduje na przodzie takie samo cisnienie, a przecież one znacznie różnią się waga moze nawet o jakieś 25 kg są też przecież z klimą i bez...)
                  sa inne np. stabilizatory (lub ich brak) Rzecz jasna jest jakas tolerancja ale po cos te napisy na klapce wlewu paliwa sa :diabelski_usmiech
                  nasza droga: www.wpzs.pl

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8030
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    Jabar1975, Przepisy są po to żeby je łamać.

                    A tak poważnie to ciśnienia podane na klapce od wlewu paliwa są optymalne jak na nasze dziurawe drogi :szeroki_usmiech
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • MMJP
                      Drive
                      • 2012
                      • 60

                      #11
                      Chciałem się upewnić, że dobrze rozszyfrowałem naklejkę z klapki, bo do tej pory spotykałem się z odwrotnymi proporcjami - 2,2 przód i 2,0 tył co wydawało mi się logiczne (obciążenie przodu silnikiem).

                      Przy okazji chciałbym się podzielić swoją skromną wiedzą.
                      Wystarczy przejechać kilkaset metrów z domu pod kompresor na stacji paliw, żeby ciśnienie ZNACZNIE skoczyło, a to już będzie błędny pomiar i nadmuchamy sobie dużo za mało.
                      Nawet jak świeci słońce to po stronie oświetlonej pomiar będzie zawyżony (jeśli jakiś czas tak samochód stał)

                      Może właśnie dlatego niektórzy pompują sobie 2,5 (pomiar na ciepło).
                      I dlatego manometry różnie pokazują, bo faktycznie ciśnienie rośnie i maleje w zależności od temperatury.

                      Jak w piątek kupiłem swoją O1 to po drodze do domu z kolegą pomyśleliśmy, żeby sprawdzić ciśnienie, bo nie wiadomo czy poprzedni właściciel o to dbał. Zatrzymaliśmy się, kolega sprawdza i mówi - jest 2,4 (powinno być 2,0). Kazałem mu zostawić jak jest bo opony ciepłe. Wieczorem na zimno pokazało 1,7.

                      W zapasie musi być więcej, żeby spuścić "w polu" do tego co potrzebne w zależności od tego czy kapeć z przodu czy z tyłu i jakie obciążenie (zapas też może być ciepły jak nie mamy klimy).
                      Moja Octavia:
                      http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                      http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                      http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8030
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #12
                        MMJP, te ciśnienia mierzyłeś na stacji paliw i potem manometrem w domu??
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • MMJP
                          Drive
                          • 2012
                          • 60

                          #13
                          Tak i na nie jednej stacji i jak mi zakładali w warsztacie napompowali swoją "pompką", nigdy nie zauważyłem różnic (znacznych) we wskazaniach różnych manometrów (na zimno, bo na ciepło zawsze jest więcej i wystarczy jedno zwyczajne delikatne hamowanie ze 100 do 40, żeby ciśnienie skoczyło i wtedy poniekąd są znaczne różnice)
                          Moja Octavia:
                          http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                          http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                          http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                          Komentarz

                          • Jaroslav92525
                            Rider
                            • 2009
                            • 358
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Jeszcze jedna ważna sprawa: pomiaru ciśnienia należy dokonywać na płaskim terenie - ja mierzyłem sobie na podjeździe do garażu (niby niewielki spadek...) i różnice były zaskakujące: 0.5 atmosfery.... tzn. w przednich kołach które były wyżej niż tylne było mniejsze ciśnienie niż to zmierzone później na płaskim terenie.
                            Pozdrawiam,
                            Jaroslav92525

                            -----------------------
                            VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                            Komentarz

                            • MMJP
                              Drive
                              • 2012
                              • 60

                              #15
                              Myślę, że to przykład rozwiewający wątpliwości:
                              W jednym sezonie (nie pamiętam czy zima czy lato) z jednego koła pomału mi schodziło powietrze i gdzie bym nie sprawdzał we wszystkich kołach było praktycznie o.k. z wyjątkiem tego jednego w którym zawsze było trzeba sporo dopompować.
                              Oczywiście zawsze przed sprawdzeniem czekam, aż koła wystygną, a jak nie mam takiej możliwości to nawet nie sprawdzam.

                              [ Dodano: Sro 25 Lip, 12 22:33 ]
                              Jaroslav92525, nasuwa się pytanie czy mierzyć na samochodzie na zdjętym kole (np. zapas)
                              Moja Octavia:
                              http://www.photoblog.pl/mmjp/129086205/octavia.html
                              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057977/octavia.html
                              http://www.photoblog.pl/mmjp/129057839/octavia.html

                              Komentarz

                              • Jaroslav92525
                                Rider
                                • 2009
                                • 358
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez MMJP
                                ...
                                Jaroslav92525, nasuwa się pytanie czy mierzyć na samochodzie na zdjętym kole (np. zapas)...
                                Na pewno należy mierzyć ciśnienie powietrza w kołach przykręconych do pojazdu. Wtedy jest ono większe niż w kole umieszczonym np. w bagażniku. Jeśli serwisowiec po wymianie opony napompuje koło do np. 2.2 atmosfery to po zamontowaniu koła ciśnienie wewnątrz opony na pewno wzrośnie. Pytanie tylko o ile..... bo to zależy m.in. od masy auta. I właśnie dlatego należy dokonywać pomiaru ciśnienia w kołach zamontowanych.
                                Pozdrawiam,
                                Jaroslav92525

                                -----------------------
                                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                Komentarz

                                Pracuję...